vrijdag 2 september 2011

2 september 2011 - Even een stukje tussendoor

De laatste tijd heb ik vooral foto's geplaatst, want van schrijven kwam er weinig. Druk druk druk! Afgelopen week zijn we 2 dagen naar mijn schoonouders geweest om de eettafel en onze salontafel te schuren en te schilderen. De eettafel had weinig nodig, dus die is licht geschuurd, licht geverfd en daarna afgewerkt met een laagje vernis.

De salontafel was donker eiken en is inmiddels wit. Er zitten alleen 9 lichtbruine tegeltjes in die Louis lelijk vindt en niet bij het wit vindt passen. We hebben nu rode verf gehaald en de bedoeling is de tegeltjes volgende week te gronden waarna de rode verf eroverheen kan. De vraag is of het gaat lukken, want bij de een werkt het prima en bij de ander is het niet mooi of bladdert het af. Dus ik ben heel benieuwd!

De bouwvak is inmiddels 2 weken klaar en dat is te merken. Ze gaan als een trein en ik zie om de paar dagen dat ze achter de uitbouw boven helemaal afbreken en er rechte muren en nieuwe kozijnen voor in de plaats zetten. Het komt er prachtig uit te zien. Ook aan de andere kant van de Zacharias Jansenstraat wordt hard gewerkt; gisteravond was de open avond van de modelwoning wat volgens mij ook nog best bekijks trok.

Ook in ons huis wordt hard gewerkt. Om de avond, en soms zelf elke avond als ze veel doen, kijken we even wat ze gedaan hebben. Dan zie je ineens weer buizen liggen of nieuwe kozijnen die geplaatst zijn, muren die al gemetseld zijn terwijl er de dag ervoor nog een gat zat of balken die ineens vervangen zijn. Het is ontzettend leuk om het zo beetje bij beetje te volgen.

En wonder boven wonder valt de overlast ook reuze mee. In het begin was het nogal eens vervelend omdat een uitgang van de brandgang (soms zelfs beide!) geblokkeerd werden door auto's van de bouwlui. Maar er is beloofd rekening mee te houden dat we er nog uit kunnen en dat wordt ook goed gedaan. Soms is het een beetje passen en meten of is het via de stoep, maar ik heb me niet meer klem gereden. Was ik eerst dus nog heel sceptisch over de hele renovatie; inmiddels vind ik het ook wel prima. De huizen worden erg mooi en energiezuinig en ook de overlast valt mee. Nu alleen nog hopen dat we de snel de sleutel krijgen, want dan kunnen we écht aan de gang!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten